Ånej

Allt var frid och fröjd imorse. Vi klev upp gjorde oss klara och åkte till babysången, det var trevligt och galet runt trumman som vanligt. På vägen hem svängde vi förbi brevlådan och där låg den...



Deklarationsfan!

Tyckte jag nyss gjorde detta och när jag påtalade detta till P svarade han lite syrligt "ja, den kommer ju varje år".

Jag blir så nervös och förvirrad och hittar inte kontrolluppgifterna som jag lagt på nåt smart ställe som jag inte hittar längre och måste ringa pappa och fråga (i år igen) om allt stämmer och han frågar om jag ska göra några avdrag och jag blir än mer nervös och lite svettig och säger nej, eller ja, eller nej, kanske eller... Va fan, ska det här göras nu igen?

Kommentarer
Postat av: B.

Lägg ut alla former av ekonomiskt tänkande på mig. Arvode: En starköl på bykrogen!

2008-04-02 @ 13:54:36
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Då tänkte jag att jag vill vinna jackpot på lotto - för du över pengarna?
Då blir det inte bara en öl på bykrogen - då får du bykrogen!!

2008-04-02 @ 16:23:12
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Miss A

Kanske benny kan förklara för mig vad expansionsfondskatt innebär, det är något som gett mig restskatt de senaste åren. Har ingen aning om var det kommer ifrån.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0