Apropå sjukdomar

Jag lider av en ganska allvarlig åkomma som jag själv skulle kalla "impulsus major" - den yttrar sig oftast i relativt självdestruktiv misshandel på mitt hår (märk väl, detta gäller inte frisyrer på ben eller bikinilinje). Måste höra med Gremlins om hon kan skicka vita gubbar med lugnande sprutor nästa gång den slår till.

Jag har nog näst intill haft alla frisyrer som finns. De som känner mig fnissar nog lite för vem har glömt afron ifjol eller tuppkammarna i diverse färger. Eller incidenten när min mamma knackar på min dörr och JAG öppnar - hon berättar helt sonika att hon är min mamma och undrar om jag är hemma? Hade samma dag gått från midjelångt mörk till snaggad blond.

I torsdag slog det till igen. Jag skulle klippa 3 hårstrån i Ds svall (nja, fjun) som konstant for rakt in i hennes små blå och när jag ändå stod där med saxen klippte jag i (nu i efterhand i ett töcken) lugg på mig själv. Resultatet blev som alla dårar med samma infall vet lugg! Ja en sån där som bara går att ha som ja, lugg!

P sa som vanligt att jag var jättefin men vad har han för val? Det är ju jag som klipper honom och han vet att vid en felande kommentar kan han komma att se ut som Pennywise nästa gång vi leker barbershop.

Sitter och sneglar på den i pereferin av mitt synfält och den hånar mig lite för nu vet den att den blir kvar där tills jag i nästa krampanfall av min sjukdom kommer att bli... antagligen ofantligt lik Sinead o´Connor.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Åh, vad kul med ny frisyr (på alla andra). Kan man inte få se kort???

2008-04-26 @ 13:12:30
Postat av: Tågmamman

No till kort - helt ärligt, det ser inte särskilt bra ut. Ska hålla mig här ute på landet x antal veckor nu.

2008-04-26 @ 13:33:20
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Gremla

Det blir stort larm, prio 1 Y100 nästa gång. Lugg är off limit, du ska inte på stadshuset och skaka rumpa ju! Vi mogna lite ädre kvinnfolk är mer sansade än så. Men du är säkert fin ändå.

2008-04-26 @ 15:44:43
Postat av: Log

Jag gjorde samma lugg-misstag själv i november. Vilket j*vla skämt! Nu börjar den dock växa ut tack och lov! Det är Jimmy som klipper mig så han får höra en del skit efter våra sessioner. Varför lär man sig aldrig??

2008-04-26 @ 16:10:39
URL: http://loglady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0