ÅsaÅsaÅsaÅsaÅsaÅsaÅsa

Idag fyller Åsa 30.

Jag har känt henne ett tag nu och har mååånga historier som ligger och fnittrar i bakhuvudet. Jag ska inte dra dem här, allt blir ju så mycket roligare när man får dricka sprit och spä på lite.

Men då ska jag berätta om de gånger jag sovit hos henne, eller sovit, hon blir ju som en 12-åring och ska flabba in på småtimmarna och jag upprepat gnällt att hon ska hålla käften. Eller när hon grenslade ett träd i fjällen, var inte med själv men hon gick som Zeb Macahan i några veckor. Eller när vi skulle fonduea och det brann pyttepytte på oljekastrullen och brandsläckaren åkte fram. Eller när hon på fyllan presenterade sig som Lennart till sina föräldrar på Selånger marknad. Eller hennes Marabou Frukt och Mandel-period när hon efteråt använde insidans glanspapper för att bättra på brännan. Eller när vi sjöng redhooded sweatshirt en hel helg i hufvudstaden samt sålde mackor i gamla stan. Eller alla de gånger hon i stället för att utvecklat sig från ett dilemma invecklat sig i en lögn de flesta mytomaner skulle avundjukt bita sig i läppen för.

Men hon är ju vädur så det mesta är i hennes natur.

Puss och grattis tanten - jag älskar dig precis som du är.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj man får tacka, ett alldeles eget inlägg.... du är säkert på att du inte smuttat på flaskan innan du skrev? hm, i wonder.... Nej, jag tror att alla som känner mig vet att det mesta är möjligt och varför sluta prata när man redan trampat i klaveret. Då är man ju redan på botten.... tror du ja, jag VET att det finns ett fjup i fjupet, sluta aldrig prata !!!! Man kan ta sig ur det, på nåt sätt... Tack vännen *ler* (oj, rynkan försvinner ju inte!!!)

2008-04-08 @ 12:49:35
URL: http://asanil.blogg.se
Postat av: Greml

Jag har en syster som är nitton år och svårt vuxen. I'll never get there, men det är ok. Jag har trevligt. Man kan låtsas ibland när nöden kräver.

2008-04-08 @ 12:57:31
Postat av: Åsa kommenterar sitt tidigare inlägg

What?! Hade jag smuttat i flaskan?? FJUP ?? *haha*

2008-04-08 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0