Så ska det låta

Jag har två absoluta favoritlåtar just nu och de går runt, runt i huvudet och på diverse musikspelarapparater.

Den första är "hymn to her" med Pretenders och när den ljuder vill jag nästan gråta för det känns som en sån låt man ska gråta till - inte gråta ledset utan bara gråta, för att släppa ut lite blandad skit man samlat på sig.

Den andra, och det här är storfavvon, är "Bom sicka bom" av Astrid Lindgren. Vi har den på en skiva med Lisa Nilsson som sångerska och den versionen är ett riktigt lyckopiller. När den stökar ur högtalare tjoar både jag och D och gör såna där slåihopklackarnaskutt (mest jag då eftersom D inte kan gå, än mindre skutta) och så skrattar vi högt (det gör båda två).

Båda rekommenderas varmt och var jag länkgudinnan hade ni nog hittat dem här men så blir det icke.

Kommentarer
Postat av: Log

Varför länkar du inte? Busenkelt ju! Berätta vad problemet är så supportar jag dig:) Allt bli så mycket mer talande när man kan visa EXAKT vad man menar.

2008-04-03 @ 14:31:20
URL: http://www.loglady.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Hmmm - var det inte din startmeny som sa poffpoff? Behöver inte länka så mycket nu när jag tänker efter...

2008-04-03 @ 19:26:48
URL: http://mestommig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0