Bubbelibubbeli

Livet är bättre på torpet. Nu finns bara rinnsnuva och hostattacker kvar. Ja, en och annan kräka blir det när näsdroppar, hostmedicin och hosta blir lite övermäktig och den mest skruvade var när lilltokis spydde framför sig och sedan halkade i geggan. Nu valde hon att göra denna eskapad på mormors golv och mormor la sig snällt på alla fyra och torkade upp. Hade aldrig valt en annan mamma för hon är ljuvlig att ha i närheten när man själv är rätt slut efter en sjukperiod.

Idag är det Lucia och vi har lyssnat på skönsång från änglakörer och lite mindre skönsång från barnkörer - dock är allt lika stämningsfullt. Senare ska jag försöka eltejpa fast ett blockljus på litens huvud och skicka henne till grannarna i hopp om bidrag till julklappshandeln. Funkar det blir det fina grejer från tomten.

Nu ska jag bubbla lite - inte på svensktoppen men på hamsterpaj.

Kommentarer
Postat av: Åsas kusin Caroline

Hej hej! Roligt att du läser bloggen, jag måste erkänna att jag är inne på din blogg också då och då.. Man känner sig lite som en ful gubbe (och arbetslös mamma) när man är inne på folks bloggar som man inte känner, men jag har skrattat så sjukt mycket åt dina inlägg, jag älskar din humor!



2008-12-13 @ 16:14:56
URL: http://dahlquistpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0