Jaha, då kör jag!

Tänkte oxå blogga lite. Mest för att jag skamlöst kollar in andras bloggar och verkligen njuter och lite för min exhibitionistiska sida. I min sneda värld är jag ett intressant faktum.
Jag har några inspiratörer som jag gärna länkar med deras ok, återkommer med det.

Hur ska man börja en sån här stor grej utan att bli banal - jag sitter faktiskt i en position som är ganska ny och det kan ju bli avstamp för mitt nya intresse.

Jag är ju mamma sen 11v tillbaka så här kommer en vidrig förlossningsberättelse...

Nä, skojar bara.
Det var rätt odramatiskt och mest kul så här i retrospektiv. I 17 timmar andades jag som en galning i lustgasmasken (som gucci borde göra i glammigt fodral och sälja som accesoar för roligare än så blir det inte, man hör sig själv som smurf i huvudet och ska ideligen förklara detta för andra som bara hör ens vanliga röst och när detta är överenskommet börjar man om pga fylleeffekten) allt detta medan min älskade P satt i en fåtölj och snarkade pinsamt mycket högre än de ljud jag kunde skapa av värkarbetet.
Hur som - till slut sa chefskvinnan med gummistövlarna "detta går inte" vi tar fram de vassa prylarna. Tjopp tjolahej hade jag ingen känsel och ute var min lilla kicka på ca 2 min.

Lycka var det och hunger - försökte snika åt mig en macka av narkosläkaren men han påminde mig om ett särskilt hål i magen och bristen på lämplighet att äta just då, hmm just det.

Och nu sitter jag här på landet med det bästa i livet.

Jag kan nog inte starta en blogg bättre än så.

Puss och välkommen

Kommentarer
Postat av: Miss A

Härligt med en lantis till !
Nu saknas bara Mac:en...

Postat av: Tågmamman

Ja den skulle sitta fint min spacetangent har kladdat igen så jag får kämpa ut text..

2008-01-09 @ 20:04:39
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Mimmi

Åh vad roligt, är helt säker på att din blogg kommer bli rolig, ligger redan i favoriter :)

2008-01-09 @ 20:11:52
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: Miss A

Kan det vara något barnrelaterat runt "Space"
eller sitter du o mumsar Ben o Jerry hela dagarna?

Postat av: Tågmamman

En och annan kakbit kan ligga där men som min vana trogen skyller jag på P - tycker det luktar surgrogg ibland och det kommer inte från mig det senaste året.

2008-01-09 @ 20:41:31
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: B

Din bloggs födelse behandlar ämnet födelse.
Kan liskom inte bli så mycket bättre än så.

2008-01-09 @ 20:54:46
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: LogLady

Bjöd du inte P på lite magisk gas? Vi hade det superroligt på min senaste förlossning, tackar gudarna för denna underhållande lustgas!

2008-03-08 @ 19:47:30
URL: http://www.loglady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0