Plast-morsa

Ja nu är man trettio och då är det dax att kliva in i vuxenrollen så ikväll bär det iväg på... Tupperware-party!!

Jag sitter och bläddrar i katalogen som jag fick hemskickad (ambitiöst) och allt är så fint och lyckligt och somrigt med färgglada burkar, tårtor och extasytrippade ungar.

Varför visar de inte verkligheten - när man en lite för kall sensommardag väljer att ta med sig fika ut till lekparken och man är så kall om fingrarna att lockhelvetet inte går att öppna och saftflaskans kork inte är riktigt igenskruvad så det är sockerklet på pappersrullen man lite smart slängde ner i ryggsäcken. Sen har alla smörgåsar skramlat omkring där i lådorna och första projekt blir likt ett IKEA-paket att pussla ihop hur det ska se ut i original. När man väl kommer hem efter pärsen slängs allt in i diskmaskinen och voila - nu passar inte locken på burkarna för de har blivit vridna likt reumatiska PRO-anhängare.

Tycker ni jag ska ta upp det här ikväll eller uteblir då presenten man obligatoriskt får av värdinnan - i så fall det enda jag kommer hem med.

Kommentarer
Postat av: Gremlins

Får man present av värdinnan? Jag vill minnas i min vuxna tid i livet när jag bakade och stickade, nyförlöst 17 ½ och lurad - att jag var på både klädparty, ljusparty och tupperwareparty. Vilket jävulskt partyanimal. Nu går jag bara på sexpartyn utan att skämmas för att hävda min ungdom.

2008-03-11 @ 09:32:35
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Är faktiskt oskuld vad gäller hela ämnet, har aldrig varit på nåt sorts liknande evenemang. Gillar ju inte människor så mycket och ofta sitter de i klunga på såna här tillställningar.

2008-03-11 @ 09:40:50
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Greml

Ja det är otäckt med många hudsporer som flyger omkring i samma rum. Jag får panik om jag får för mig att någon fiser i folkmassor. Andas in andras rump-partiklar liksom.

2008-03-11 @ 09:53:34
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Jag tar med mig D som hostar upp allt möjligt just nu, bara för att hämnas lite på samhället.

2008-03-11 @ 10:13:23
URL: http://mestommig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0