Le Challenge

2007 29 år
Jobbade mycket med utbildningar och mycket resande blev det. Fick klämma in ett hjärtljud för att se om jag hade en bebbe i magen eller om jag bara blivit fet av all konferensfika. Spenderade veckorna i Göteborg, Västerås och Stockholm på ett otal hotellrum samtidigt som kaggen växte och sängarna blev mindre och toaletten längre bort för varje natt. Men roligt hade jag - jag utbildade i Service i alla olika former inom företaget och hann däremmellan shoppa drivor och besöka mina änglar i Alingsås (+ syrran och make). Jag hade fortfarande min lilla 1:a i stan som jag lämnade för landet i september. Jag höll rätt högt tempo tills förvärkarna i v 26 då jag drog ner lite takt, drog ner tapeterna i sovrummet och födde världens vackraste D.

2003 25 år
Mitt företag ska klappa ihop totalt och vi får söka oss vidare till den stora moderkoncernen - än en gång utbildningar där vi ska lära de som tar våra jobb hur excellenta vi egentligen är. Som tur var ledde det till eget jobb och övergången lämnar ingen märkbar eftertanke. Jag och P förlovade oss senare på året så tydligen hade vi varit i lag ett tag... Dock behåller jag ju lägenheten - A girl needs her freedom from time to time.

1998 20 år
Jag har mött upp syrran i London för en helg av sus och dus. I dimman på "Long Island Tea Club" föreslår hon att jag ska komma till henne i Texas och bo där ett tag. Sagt och gjort, jag körde 3 jobb för att casha upp mig - städ 5.00-13.00, pizzeria 13.00-18.00, städ igen 18.00-20.00. I oktober åkte jag till Houston och vad jag gjorde där tar en egen blogg i anspråk.

1993 15 år
Högstadiet, Vibacke. Hade lite struligt med kompisar en period men har för övrigt bara roliga minnen. Vi hade det bra helt enkelt. Ägde ön liksom i våra lilla värld.

1988 10 år
Mellanstadiet, Usland. Lite ensam här oxå på kompisfronten. Tyckte det var mer jobbigt denna period men nu i efterhand har jag mycket att lära våran 9-åring om att älska och förlåta. Mamma och jag har diskuterat detta mycket och hennes bristande hjärta när hon trots mina kval skulle skicka iväg mig till skolan. Hur som är inte detta något jag direkt tänker på idag, barn kan vara elaka, det vet alla men de kan iallafall växa upp och bli helt fantastiskt underbara människor.

1983 5 år
Bodde i Ö-vik och var dagbarn och levde loppan som de flesta 5-åringar. Har mycket svaga minnen från Ö-vik men det jag kommer ihåg är kärleksfullt, förutom backen upp till lekparken som var såååå lååång, man fick alltid dra cykeln.

Så! Hoppas ni är nöjda. Vill inte utmana vidare, det här var jobbish.

Kommentarer
Postat av: LogLady

Jättenöjda! Va kul att du tog dig tid att göra detta, var väl inga problem alls med åren...eller hittade du bara på? :P

2008-05-17 @ 11:34:57
Postat av: Tågmamman

Inge hittepå alls. Men sen om det stämmer exakt med åren kan jag tyvärr inte svära på men allt ligger i rätt årtionde iallafall.

2008-05-17 @ 11:56:34
Postat av: Helene Nilsson

Spännande läsning... hade ingen aning om dina kompis-problem... Dessa problem syntes inte ändå bort till S1 på Uslands skolgård, sen på högstadiet var ju du bara ett små-glin som jag inte la ner mycket tid på (det kanske var det som var problemet?). Men nu hoppas jag att du har hittat dina vänner i livet?! Kram kram

2008-05-17 @ 22:01:09
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0