Sorg är kärlek


Jag finner egentligen inga ord men jag fann mina tankar och nu tänker jag så mycket på min vän, min vackra underbara vän som just nu går igenom en upplevelse ingen önskar någon ens i sitt djupaste hat. Jag är både arg och frustrerad och det jobbigaste med det är dess okonstruktivitet - det leder ingen vart.

Jag tänkte att sorg var raka motsatsen till kärlek men jag fortsatte den tanken och insåg att sorg är en förlängning av kärlek. Tyvärr är det så att ju mer innerligt man älskar desto större och djupare blir sorgen. Och båda fyller en i kropp och själ så till den grad att man tror sig fysiskt kunna ta på sina egna känslor.

Det här är på inget sätt en slutstation för min vän, det är bara ett skitigt och ogästvänligt vandrarhem där man var tvungen att övernatta på livets långa tågluff och om några år kommer hon att se tillbaka på den - inte med glädje - men som en ovälkommen gåva som trots allt hon och hennes älskade tog sig igenom, tillsammans, med större insikt än många här på jorden om hur stort livet egentligen är.

Kommentarer
Postat av: LogLady

Vilka fina ord, inte visste jag att du kunde bli så poetisk och djup. Ja förutom dikten till Alex då, vart är hon? Jag saknar verkligen henne nu...

2008-10-23 @ 20:58:24
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så sant så sant.... Sorg är en förlängning av kärleken. Fint skrivet, bra formulerat vännen!

2008-10-24 @ 09:18:02
URL: http://asanil.blogg.se/
Postat av: Anna

Kära vän,

tack för dina fina ord! Du är guld! Vi kan höras när syster yster och småtrollen har åkt hem så kan jag berätta hur det har varit för mig under helgen. Jag kan i alla fall berätta att både vi och vår flicka har bemötts med oerhörd respekt och värdighet.

Kram Anna

2008-10-27 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0