Heja, heja, heja

Det är så roligt att ha semester när det är något stort evenemang på tv:n. Dagarna i ända hör jag ljudet av expertkommentatorer som analyserar och bekräftar eller dementerar sina analyser.

Friidrott ger även sån bredd att jag finner det mesta intressant, men inte så intressant att jag skulle komma på tanken att utöva nåt liknande själv.

Jag satt dock och funderade om jag kanske skulle kunna hjälpa till som funktionär av högre grad men inte ens det tror jag min splittrade sporthjärna skulle klara av.

Starter - skulle bli svinrädd varje gång skottet gick av och i paniken kanske avfyra ett till, de flesta icke förklarliga tjuvstarerna under ett mästerskap eller än värre, råka kasta pistolen på nån deltagare och göra honom inkapaciterad resten av säsongen.

Mätare - där är det blankt nej. Vem f.n vill stå på en gräsplan när någon hejvilt kastar arga, tunga eller vassa saker omkring en.

Flaggnisse - de som ger röd eller vit flagg men i t ex längdhopp är det skitmycket att hålla reda på. Trampade nån över, stoppa så att inte nästa kommer rännandes, vilken var röd nu igen, varför har flaggan trasslat in sig runt pinnen....?

Tv-tittare - japp, passar mig precis trots att man knappast får funktionärsdiplom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0