Jul, jul strålande jul. Ja minsann!

Jag vet inte vad som är bäst med juletider?

Att umgås med familjen vid ett underbart julbord - jag och bonden fick ihop all närboende släkt och myste hela aftonen.

Att få se Monstret träffa tomten och vinka lite skräckslaget för att sedan ljuga att hon minsann gav honom en kram - insatsen av "tomtefar" var strålande så vi hoppas på tradition ;)

Att det var fler paket till mig än vad jag vågat hoppas på - gradering på dem går inte, jag älskar allihopa men som vanligt är almanacken med änglarna det jag längtat efter mest.

Att höra lillan fråga inför varje paket "är det nånting i det?" och avsluta när hon sett gåvan med "tack tomten, vad snällt du är!"

Att få träffa alla hemvändande vänner över fika och inse hur oändligt mycket jag saknat deras sällskap - minnesanteckning till mig själv, hälsa på dem oftare för själslig rekreation.

Ja, som ni hör har jag haft världens bästa jul och jag önskar ni känner detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0