Jag vill ju bara sova

Vilken natt. Jag tog en smula hostmedicin innehållande morfin och hade en tripppppp som inte fick mig att somna. När jag var nära började "mannen som tassar i sömnen" röra sina fötter utan kontroll eller takt. Till slut försvann väl medvetandet men då tog nästa plågoris vid. Lilldåren var övertygad om att det var morgon och skydde inga medel för att väcka oss andra. Detta innebär högljudda rop, visa var samtligas näsa, ögon, öronen, skägg osv sitter. 1,5 timme senare efter vällingflaska och hest nynnande, ca kl 3.30 var ordningen återställd tills Bondens larm ringde 6.20. Han väckte mig och D men sket högaktningsfullt i att stiga upp. 3 snooze senare valde storprinsen att göra entre till denna dag.

Nu leker jag vandrande zombie och undrar var mitt vett har tagit vägen - kan det ligga uppe i sängen måntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0