Kvack, kvack

Jag må vara en kallsinnig jävel men visst fan tycker jag det finns viktigare saker i världen att skapa hysteri kring än dun. Jag är väl djurvän och tycker precis som de flesta andra att detta verkar vara ett alltför grymt sätt att hålla oss varma men att göra detta till den största skandalen som Svea Rike sett tycker jag är i överkant.

Varje dag skickas barn ut i strid.
Vissa barn måste prostituera sig för att överleva.
Fabriker med minderåriga förekommer i långt större utsträckning än vad vi ens förstår.
Mat för dagen är inte en självklarhet för en stor del av mänskligheten.

Om du sitter därhemma och blir upprörd över IKEAs kuddsortiment eller fjällrävenjackan föreslår jag att du lämnar tillbaka skiten, ta pengarna och går in här: http://www.bidra.nu och skänker dem!!!

Nu ska jag duna in...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min underbara kloka vän. Du har ju så rätt sååååå. Men är det inte så med allt här i världen. Det är alltid nån eller nåt som får stå ivägen för att vi i I-länderna ska kunna leva ut vårt lyx. Handlar ju som sagt egentligen inte om dun....inom några veckor har de hittat tio andra skandalösa sätt som vi utnyttjar. Tror du inte? Hoppas ni får en toppenvecka. Hälsa familjen.

Kram

2009-02-08 @ 20:14:57
Postat av: Ingela

Var ju från mig då....det förra inlägget alltså.

2009-02-08 @ 20:15:26
Postat av: Helene Nilsson

Håller med dig helt och fullt

2009-02-08 @ 22:39:37
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Loggy

Jasså, bra att hälsningen gick fram. Kom bara inte på ett bra sätt att presentera mig. Men det var värdelöst på stan! Bara småpojkar i rutiga skjortor eller förvirrade thailändskor. Och sen så låg jag på toan hela dagen igår...var det värt det? NOOOO!

2009-02-09 @ 17:11:33
Postat av: Hanna

Helt rätt!

"Hellre en plockad gås än ett svältande barn" läste jag någonstans, och det stämmer bra...

Välkommen tillbaka till jobbet förresten, vi ses någon dag! :)

kram

2009-02-10 @ 21:48:53
URL: http://hannajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0