Suck

Birsta igår var ett helvete - ungen ålade sig ur selen, klättrade ur vagnen och remmade järnet så långt bort från mig som möjligt, så ofta hon kunde. Jag remmade efter med barnvagnsekipage eller en provsko på ena foten. Jag luktade så mycket sursvett igår att jag knappt stod ut med mig själv, lite träningsvärk tror jag oxå jag har men det är mest i argrynkan mellan ögonbrynen.
Ett par nya dojor blev det trots allt och inte nog med det fick jag trevligt sällskap till både fika och lunch - tydligen hade inte svetten än sipprat genom outfiten.

Idag blir det kyrkis och jag tänkte stanna där och börja smygsupa eftersom bröllopskalaset ändå kommer att vara där imorrn kväll. Inte fel att vara i tid till festligheterna.

Mormor och morfar har nästan tagit över ansvaret för monstret sen igår eftermiddag och hos dem är hon en liten prinsessa, ler och charmar, somnar på fem minuter...
Nu när de har gått till jobbet går hon här och gnäller, gnäller, gnäller, ropar mormor, letar efter morfar och är allmänt överjävlig. Vad hände med att slita på den äldre generationen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0