Så här är det...

Min blogg fungerar absolut inte som en dagbok för mig, men jag ska ändå uttråka er om min dag!

Skulle vara supermorsa idag (läs super som i superhjälte och inte super som i alkoholist) och lyckades nästintill.

Vi började morgonen med Kyrkis och där hittade trollfia en jämlike, roligt att se lite action från en annan terrorists sida, de kramades och pussades varvat med slit och kamp bland diverse leksaker.
Måste bara tillägga oxå att sångstunden är en märklig upplevelse med dessa ibland insmygna hallelujavisor, skrotnos tappar direkt intresset så jag tippar att hon är ateist eller känner sig ofrälse pga uteblivet dop.

Efter leken/slagsmålen däckade lilla i vagnen på ca 22 sekunder och jag i min nyfunna sundhetens tecken tog en prommis i rask takt på 1,5h. Under den tiden hann jag oxå prata i telefon om både lustigheter och jobb, effektiviteten själv om jag får säga det själv... och det gör jag ju...

Nu var det dags för nästa barninstution på kulturmagasinet men där ser ni, där gick jag bet. Det var stängt med sjukdom som anledning, hur fantastisk jag själv tycker att jag är så fixade jag inte friskare barnpedagoger tojour.
Vi kröp till huskorsen istället - eller de där huskorsen som aldrig är hemma och har ett nyfipplat kök jag avundsvärt pillar på och drömmer ska mirakulöst dyka upp på nedervåningen när jag minst anar det men mest önskar det, typ imorrn.

Så - hemma hos mormor och morfar gick vi igenom alla skåp och lådor, satte igång alla tv-apparater och datorer, flyttade de flesta prylar de äger, smulade kex i alla rum och blötte ner hela badrummet, alltså i princip likadant som öppna på kulturmagasinet. När morfar väl kom hem var all annan aktivitet bortglömd och operation charma och stila började som vanligt, rena grädden på moset för en dramaqueen med uppmärksamhetsbehov, ja, den mindre av oss.

Väl hemma på landet hade jag kvällen innan agerat Martha Stewart och förberett råvaror i pastellfärgade skålar så tjoff var middan klar i form av kycklinggryta med bulgur. Den där privatkocken har väl gått fel här ute i obygden så allt får jag sköta själv...

Nu har jag tagit av mig supercapen och pimplar vin (tydligen satt på suparcapen istället) och snart ska jag förpassa arslet till divanen och längta tills imorrn - Då ska jag njuta i Linda Lala-land... fast här på lalalandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0