Mirakelkurer finns inte

Nu har jag i en vecka haft en förkylning i kroppen. Inte en sån där man ligger ner och skriker "koma to the people" utan mer en sån där ingen annan märker att man har så sympatierna uteblir.

Jag har ont i halsen på vänster sida (höger från er om ni står mittemot).
På morgonen harklar jag upp slem som ser ut att härröra från splatterfilm á debut av Peter Jackson.
Tröttheten ligger och lurar men sömnen är inte ett dugg friskgörande.
Svettlukten går liksom aldrig bort trots att jag faktiskt tvättat mig, till och med håret är tvagat men påminner mest om Kristina Lugns risbarr.

Jag har testat alla tabletter, sprayer och till och med en yogasväng men jag är fortfarande i status quo. Same shit different day och ännu mera slem.

Imorrn ska jag oavsett humör och värk jobba och i övermorgon ska jag definitivt släpa uniformsarslet till tåget för då har jag heldag i hufvudstaden med löning på kontot.

Den sista kuren att testa blir att shoppa sig frisk.

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Shoppa sig frisk är det bästa.... kan aldrig gå fel!!!

2009-06-23 @ 22:19:02
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Brunetthella

Men tvi vale, att vara sjuk på sommarn är inte skönt alls! Sen jag opererade bort mina halsmandlar i höstas så är jag aldrig sjuk. Den bästa investering ever! Gött när jobbet står för hela kalaset dessutom. Krya på dig Mes Tommig.

Jag åkte massa tåg i helgen. Det fanns inget vatten på toaletterna - så fyll på det idag! ;)

2009-06-24 @ 08:32:04
URL: http://brunetthella.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag har också provat allt. Kanske ska prova det där med shopping, det verkar i alla fall roligt, och smakar inte illa efteråt.

Prosit!

2009-06-24 @ 09:42:47
URL: http://hannajo.blogg.se/
Postat av: Anna

kastar massa medlidande på dig...och klyschan lyder "been there done that" Snorat allså...och shoppat...

2009-06-26 @ 13:48:28
URL: http://hondjavulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0