I know nothing

Jag har ingen koll längre på nyheter (eller snarare dagens definition av nyheter, jag är lite ambivalent till uttrycket nu för tiden), inrikes eller utrikes kvittar. Igår bläddrade jag i en gammal tidning bara för att låtsas hålla mig uppdaterad och detta verkar vara vad som fångar intresset för den tredje makten.

Sessan ska gänga sig och vi ska betala - nyheter eller fakta? Mig kvittar det, hitills går en alldeles för stor del av mina skattepengar till saker jag inte bryr mig om, men inte kan påverka.

Pirate Bay-rättegången får gigantisk uppmärksamhet och även där är jag rudis, har inte laddat ner ett skit nånsin och vet inte ens hur man gör. Går å andra sidan inte på bio heller utan snålhyr filmer 3 år senare på macken. Däremot köper jag gärna en skiva, jag gillar att bläddra i konvoluten.

Det största jag lyckats snappa upp från den stora världen utanför Svea rikes gränser är Oscarsgalan (Israel-Palestinagrejen är väl inte tillräckligt glammig just nu) och där var det viktigaste blickarna mellan Aniston och Pitt med en muttrandes Jolie brevid. Filmerna har jag inte sett, knappt hört nåt om men återkommer om tre år när de finns på niceprice på macken.

Vilken sorglig lantmorsa jag har blivit - min största nyhet är att Dissan kräkts i rutschkanan och att jag fyller år imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0