idag blir det att jobba långpanna

Idag är dagis stängt - studiedag heter det, men det är nog som alla andra arbetsplatser - fika och skitsnack. Detta innebär en heldag för mig med 110% stimulans åt motsatt part som är 80 cm hög och har ett j.a temperament. Just nu springer hon omkring som en nytvättad tax och gör kastrullningar för att få tillbaka sin lukt efter badet igår.

Min hörsel gör ett inlägg där - just nu häller hon ut alla 300 klossar i syrrans rum (över tv:n låter det som).

Tack och lov ser vädret ut att vara på min sida så merparten av dagen spenderas nog i vårluften, kanske får jag lite färg på alvedonkinderna.

Hur den här dagen än ter sig finns det en vinnare och det är bolaget - jag kommer att längta till att jobba som aldrig förr.

Nya inlägg idag kan ni se er i stjärnorna om för här kommer icke att finnas tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0