Crazy I go

Jag skulle kunnat blogga om jag inte varit fast i Hallsberg hela förra veckan. Jag kollade aldrig om internet fanns där men jag tvivlar kraftigt. Hotellet jag spenderade kvällarna på var renoverat anno 1982 och sken i aprikos och terrakotta.
Dagarna spenderades med att sällskapa med lärargelikar och sist jag var på en sån här träff för ca tre år sen dryftade vi exakt samma saker, i samma ordning tror jag till och med.

Efter en lååång tågresa hem med mestadels konkurrenterna (som jag nu vet med fakta inte har samma komfort som vi) kom jag hem lagom till att hämta ett 40-gradigt barn från dagis.

Det är så typiskt att pappan har sönder barnet när man är borta och att jag får laga det alldeles själv.
Vi, ja, barnet och jag, går varandra på nerverna en aning vid det här laget eftersom vi varit max en meter ifrån varandra de senaste fyra dygnen. Mycket kan man säga om vab men roligt är det inte. Hon lyckades kräkas en hel flaska välling i mitt hår igår natt och kröp sen vidare till sin säng för att slippa kladdet, uppenbarligen är hennes iq inte lika begränsat som mitt på nätterna.

Två dar till ska vi hållas fångna här hemma för att säkerställa friskheten men det innefattar även ett besök hos ögondoktorn. Sen är det tilbaka till den underbara vardagstristessen med jobb och dagis och det behövs inte minst för att behålla den gnutta mentala hälsa jag har lyckats hålla kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0