Det går uppåt

Det är löjligt kallt i mitt hus idag men jag ska zen:a bort det och fokusera på allt bra jag har istället.

1. Jag har superrörigt här hemma  - men det tyder bara på att jag har haft roligare än att städa senaste dagarna.

2. Jag har en driva tvätt - dock har jag tydligen en välfylld garderob som lämnar utrymme för tvättuppehåll.

3. Jag luktar lite sunkigt och måste duscha - helt klart har jag underbara nära som inte dissar mig för min odör.

4. Jag har räkningar att betala - svårt att hitta nåt överpositivt här men när man betalar via nätet kan man alltid bloggvandra iväg lite och grotta ner sig i andras liv som inte har det lika bra.

Men den här nyfunna buddistattityden kommer jag att äga den här dagen och så småningom världen!

Undra hur buddistiskt det är att önska världshärravälde?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nog allt har vi det bra ändå :) Tack vännen, dina ord värmer och påminner mig bara att det ÄR så på arbetsmarknaden, men man hade kanske börjat hoppas, då blir ju besvikelsen större. *PUSS*

2009-09-18 @ 13:51:53
URL: http://asanil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0