Jaha....

...då vabbar vi lite igen. Skrotis kräktes en pyttesmula på dagis och pang var onsdag, torsdag och fredag hemmadagar med ett överfriskt troll.

Vi har skött hushållet tillsammans och hon har varit med på precis allt jag behövt göra. Att ingenting har gått särskilt fort kan ni kanske förstå och mina nerver fick en välbehövlig vila i form av jobbhelg. Besvärliga tåg och sunkiga hotellrum är ibland en lyx som inte kan mätas.

Vi har dammsugit (iallafall en liten, liten del av köket) och för att säkra kvaliteten användes dubbla apparater.

  


Vi vek tvätten. Eller i den rätta bemärkelsen vek jag tvätten medan Dissan kollade tvättpåsens tålighet.





Efter allt detta slit förtjänade vi lite uppfräshning och till min förvåning ville barnet mer än gärna tvätta håret under förutsättning att de skedde på det sätt jag gjorde mitt hår, med huvudet upp och ner i duschen och den obligatoriska handduksturbanen.

Sen har vi ju beundrat Sannas fina flätor så många gånger och efterapade hennes glamourösa stil.




.
Och allt detta gjorde vi samtidigt som vi lyckligt sjöng "ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir". Eller nåt sånt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0