Gott slut... och rätt dyrt...

Idag har vi försökt köra ihop allt man borde göra på ett år för att hedra 2008 som snart försvinner.
Vi började med det viktigaste - sovmorgon.
Nja, jag iallafall och bara fram till 9 men som småbarnsmamma duger det långt, fan nu är man ju nöjd med att tomstirra på tv:n i fem minuters lugn och ro.

Sen mulade vi in oss hos de nyblivna föräldrarna och stirrade oss blodiga på den lille vackre mannen de producerat. Han är så OTROLIGT  lik sin far men trots det så ljuvlig - det måste va lattjo för godsherren att ha en egen Mini-me.

Efter den njutningsfulla stunden i deras oändliga hus (jag skojar inte, det är som ett lekland med nya dörrar och gångar och smålägenheter utan slut) drev shoppingdjävulen oss till Birsta.
Vi packade på oss allt vi hittade men främst nya stolar till det runda köksbordet - nu är det så finfint här så titta in på en fika vettja.
OBS! Fikabröd medtages själv och gör gärna som Linda La och baka det själv, det gillar vi Lundebönder, kaffe och sittplats bjuder vi på.

Jag hann även köpa en outfit som eventuellt ska bäras på Nilsson/Taflins bröllop, men jag får se, det finns många affärer kvar att botanisera i och är det nåt jag kan är det butiksrota.

Efter hemkomst, pluggochskruvhelvetet och middag av storbonden himself i nya vackra sautesen körde vi en rejäl omgång ABBA singstar så nu är jag stum - de dära flickorna kan sjunga höga toner vill jag lova.

Nu velar jag mellan att däcka framför tv:n med ett glas vin i handen eller däcka punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0