alla hjärnors dag

Nu har jag och lilltrollet mellanlandat i hemmet en stund så hennes normala vardag kan fortsätta på dagis och jag kan komma till sjukhuset utan att lukta surtrasa.

Min älskade har haft otur att drabbas av en hjärnblödning och hur allvarligt det än låter har det gått så pass bra som man kan hoppas. Självklart är det lång väg kvar till totalt lugnt men jag lyckas sova ibland och avbryter inte längre mig själv med panikångestattacker var femte minut.

Under de här förvirrade dagarna har jag upptäckt så mycket fantastiskt i mina medmänniskor att jag ibland fäller en tår i ren lycka. Våra familjer, vänner och främlingar (oftast klädda i sjukhuskläder) besitter så mycket omtanke och värme i överflöd att vi inte en enda sekund känt oss ensamma eller otrygga.

Jag är uppfylld av de fina som finns ibland oss.

Tack för allt till alla. Sluta inte vara underbara.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skickar massa kramar och tankar till er. Om du behöver en bil med chafför är de bara att slå en signal... Kramar från Johanna i tuttifruttibyn

2010-02-15 @ 00:25:33
Postat av: Ingela

Åh vad skönt att det går åt rätt håll. Tänker så mycket på er hjärtat. Om lilldaisy vill leka...eller mamma vill vila nåt...hör bara av er.Massor av kramar från oss.

2010-02-15 @ 09:26:07
URL: http://plingelab.blogg.se/
Postat av: kattis & melina

Jag skickar den varmaste kramen och Melina den största blötpussen och hoppas allt går bra!! tänker på er...

2010-02-15 @ 11:51:58
URL: http://mittlivsomkattis.blogg.se/
Postat av: Loggy

Det är i de svåraste stunderna som man inser vilka UNDERBARA människor man har runt omkring sig. Hoppas att det går bra i fortsättningen, ta hand om varandra. All kärlek till er. //Anki

2010-02-15 @ 15:21:49
Postat av: Gremlan

Stor kram. / Grem

2010-02-18 @ 02:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0