Uppdatering livet

Mitt barn sover i sin egen säng på nätterna. Hon har till och med slutat gasta som en tjackhöna på nätterna att hon ska hämtas omedelbums. Nu flurar hon in på morgonkvisten och snoozar en stund hos oss. Märk väl, detta är ingen rutin än och kan komma att ändras inom en allt för snar framtid.

Jag har varit på jobbintervju på förmiddagen. Märkligt nog har jag sökt exakt samma jobb som jag gör idag, på samma företag och i samma uniform och märkligt är oxå att jag verkligen vill ha samma jobb som jag gör idag, på samma företag och i samma uniform. Hänger ni med?

Jobbhelg har jag framför och jag gruvar mig redan då arbetet startar 03.45 på lördagmorgon -(natt?).

Hittade Damernas värld och insåg att jag inte vill ha fårullsanorak, skinn-t-shirt eller spetsklänning som är deras lista över höstens viktigaste plagg utan tar mammsen under armen och shoppar beiget på Birsta istället.

Syster-yr hade lovat en bebis igår men är sin vana trogen och håller fast sina avkommor med superlim. Tjatar på min personalfördelare om en Göteborgssväng så jag kan åka förbi och lirka ut den med löften om första klass-biljetter.

Mer spännande såhär blir det inte.

Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0