Vi kör nog DVD-maraton den här veckan.

Skrotan har en elak förkylning som resulterade i akutbesök i Söndagskväll. Mormor fick ta en hostattack med blodkräkning och mammans hjärta skenade hela vägen till farbror doktorn. Där togs det prover för att kolla blodvärden och koaguleringsförmåga men eftersom vi inte hört nåt antar vi att allt var okej. Skrotan var tapper när två rör togs ur armvecket och jag är så stolt över min stora tjej, hon var oxå nöjd över priserna från sköterskorna - en rosa glitterfisk, ett mumintroll och ambulansens egen nalle Ambjörn. Hello Kitty-plåstret på armen kommer antagligen sitta kvar i fyra veckor för att kunna berätta om hjälteinsatsen för alla hon råkar träffa.

Min förkylning kom krypandes under skinnet igår-eftermiddag och idag hostar jag onda slembollar och ser allmänt förjävlig ut - alltså inte bara sådär vardagsilla ut, utan riktig skräcködla.

Nu ska jag hämta silvertejpen så barnet kan få, mot sin vilja, njuta av tv:n. Själv ska jag dricka åtta liter kaffe som jag är övertygad om botar det mesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0