Till mitt barn


image45



Precis just nu är det så underbart att vara behövd. Att vara den liten vill sova hos när hon inte mår 100%. Att känna hennes andetag och höra snusningarna ger samma underbara rysningar som första gången hennes röst fyllde operationssalen i oktober.

Jag tänker på Engla. Jag tänker på hennes mamma. Jag ska inte låtsas att jag förstår hur hon känner, jag har ingen aning. Jag har aldrig upplevt den sorgen. Inte ens i närheten.

Jag kan när jag sitter med min oskyldiga i famnen svagt ana hur hon känner mot den onda som gjort detta ohyggliga. Hur hat kan ta över. Jag skulle hata om något hände denna vackra.

Jag kan inte känna sorg just nu, bara lycka. Lycka att hon är här, att hon är min, att hon är trygg.

Kommentarer
Postat av: Log

Från första stunden man får barn, blir man sårbar. Man önskar att man kunde skydda de mot allt ont i världen, men det går tyvärr inte. Tur det tagit det jävla monstret nu iallafall.

2008-04-14 @ 15:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0