Look who´s coming..

Det kom en okänd bil på gården, det är faktiskt så ovanligt att jag måste blogga om det. Oväntat besök tänkte jag och inventerade lite snabbt fikabrödet i frysen och sprang ut på bron. Det var en Subaru med stora Eon-klisterlappar på sidan men det hindrade inte mig att lägga på ett fantastiskt inbjudande leende och hoppas, hoppas, hoppas. Nu var det ju bara el-snubben som skulle läsa av mätaren men jag var nära att bjuda in honom ändå.
Han gjorde allt för att undvika konversation men jag såg ett hånleende när han såg min adventsljusstake stå och lysa i fönstret. Fan, dyr elräkning tänkte jag, Yes, högre lön, tänkte nog han.
När jag kom in släckte jag allt som gick, vill han inte prata ska han inte få några pengar av mig!!!
Roligt att sitta här i mörkret och vara principfast.

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Vi hade tänkt att ge er oväntat besök i söndags efter att jag och thea hade varit och badat... men jag tänkte att det kanske kändes jobbigt - så vi skippade det. Kanske lika bra eftersom Theas vattkoppor slog ut 2 dagar senare... En annan gång kanske - utan koppor då!

2008-02-06 @ 17:18:22
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Tågmamman

Ni är alltid välkomna - fast helst Maja med sånghäftet förstås.

2008-02-06 @ 17:21:56
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Syrran

Nu blev svågern stolt över dig, att du släcke ljusen alltså. Det var ju Eon som kom......

2008-02-06 @ 18:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0