Mamma, hur...?

Sitter och bläddrar i bokrea-utskicken och önskar mig en stor kasse litteratur. Böcker är så fint, så intellektuellt och så bildande. Nu läser jag oftast inte det jag väl köper på rean utan min bläddringsförmåga räcker till pocket - jag har så spetiga armar och det blir så tungt att läsa i sängen men likväl vill jag ha dessa inbundna karameller med vackra omslag och glansigt papper.

Nån kokbok blir det varje år och hittills tror jag inte P har tittat i en enda, han måste skärpa sig så det betalar av sig nån gång.

I år tror jag fyndet blir "barnens stora lexikon" - måste försöka läsa på tills Dissy börjar ställa komplicerade frågor och nån konversation hamnar på tjuvlyssnat.

Kommentarer
Postat av: B

Stående inköpslista på bokrean:

1 stycke Kokbok (kunskapsnivå högt ovan min, används alltså aldrig.)

1 stycke Vinbok (öppnas en gång men boken känns trots det oerhört viktig)

1 stycke skönlitteratur (den enda jag läser, i år blir det nog sista delen av millenium böckerna.)

På tal om att bränna blanketter i ladan.
Är det OK om jag medtar förra årets inköp från bokrean?

2008-02-20 @ 13:24:56
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Nej, nej, nej - aldrig ta med grejer TILL ladan bara ta saker därifrån, regel nr 1.

2008-02-20 @ 13:41:17
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Gremlins

Och eftersom House är gud så lyder vi hans preskreption.

2008-02-20 @ 14:01:09
Postat av: Gremlins

Preskrep, preskrikption? Han är svårt sexig också, på det elaka halta viset. Vad har du i ladan?

2008-02-20 @ 14:02:43
Postat av: Helene Nilsson

Det blir ju bra ifall du köper det där barn-lexikonet för då kan ju jag fråga dig om det är nått. Här kommer en först fråga - kan man blanda medicinerna Travegyl och Spektramox? I och för sig lär vi få svaret imorgon eftersom jag gjorde ett litet mänskligt test ikväll på Maja, jag gav henne helt enkelt båda samtidigt... den som lever får se

2008-02-20 @ 20:41:17
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0