Melodifestival

Är så kluven till detta jippo.

För det första vaknade precis D och såg Alexander Bard på tv:n och tokskrek av skräck. Inte för att det egentligen påverkar min känsla för stohejet men på senare år känns det så kommerciellt och smutsigt. Inte ens svt:s hemstickade arrangemang med en utsökt programledare och den fantastiska Björn G i pausen kan ta bort allt krimskrams runtomkring.

Denna oerhört tvådimensionella Chrille Björkman som utsett sig själv till Europas schlagergreve som chockas av allt och alla och antagligen njuter av minsta skandal som rör festivalen, han gör bara bleka försök att dölja varggrinet i tabloiden.

Sen kvällspressen i sig - att dag efter dag skriva samma putslustiga löp med namnlekar och kuppinsinuationer, jag blir bara trött.

Det sista som gör mig lite bitter är att jag inte tror (eller jag vet ju) att det är de bästa bidragen som tävlar utan att vissa mystiska konstellationer väljs ut för att just skapa rubriker och göra mig såhär ambivalent. Av 5000 bidrag ska vi behöva höra uselhet i 4 veckor!!

Nä det var bättre förr när jag var ung.  År 2004!


Kommentarer
Postat av: B

Melodifestivalen är lika mediokert som Larssons Corner.

2008-02-23 @ 20:33:24
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: B

Mediokert är ett ord med för mycket postiv energi för att spegla denna bedrövelse.

Vi kör på "katastrofalt" istället.

Melodifestivalen är lika katastrofalt som Larssons Corner.

2008-02-23 @ 20:34:33
Postat av: B

Bara för att du skrev om denna happening slog jag nu på ettan. Tre flickor i grön, röd och gul klänning resulterade i tårar.

Dett är vad Sverige har att erbjuda.

2008-02-23 @ 20:36:37
Postat av: B

Caracola hette dom tydligen.
Betydde snäcka på spanska.
Så fiffigt.

2008-02-23 @ 20:38:01
Postat av: Tågmamman

Det är kunskapens mecka denna tillställning!

2008-02-23 @ 20:49:31
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: gremlins

I like the winegumgirls! Caracola minsann, den nya innedrogen? Badhus är förövrigt trevligt tills man entrar våtutrymmet med heffaklumparnas nakenhetsmöte. Dusch med okända könshår gör mig magsjuk.

2008-02-23 @ 21:36:07
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Helene Nilsson

Efter att ha läst gremlins inlägg ang. badhus så får det mig att totalt ändra uppfattning. Jag som tidigare har tyckt att det är ganska mysigt att gå till badhuset kommer förmodligen aldrig mer att göra det... "duscha med okändas könshår"...

2008-02-23 @ 21:40:11
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0