Same shit every day

Vi har en rutin. Inte är jag överlycklig men det känns trots allt som nåt återkommande i denna förvirrande värld av "vad ska liten hitta på idag?"

Ca kl 7.45 väcker D mig av något som kan beskrivas som blöjfyrverkerier, strax efter vaknar hon själv och tycker världen trots sviktande ekonomi är helt förtjusande och berättar gärna HÖGT om sina känslor. Vid det här laget har jag lyckats hitta mina ögon och vi smyger ut från budoiren så vi inte väcker pappa P som ligger och sovgrymtar. Efter ett snabbt byte är det ner till köket och... det bästa på hela dagen... igångsättning av datorn (låter som en sjukhusterm).
Sen under ammande former med diverse "ja, mmm, ja just det, ät lite till, mamma måste kolla lite här" Går jag från top to bottom på favoritlistan. Mailen, min blogg, era bloggar, nyheterna, vad som ska va på tv, facebook osv. Vid det här laget har D somnat om och jag sitter kvar, vid min dator och luktar på blommorna... äh glöm det sista men här kan jag fastna tills P vaknar till om ca 4 h - Internetshopping HERE I COME!!!

Jag sa inte att det var en bra rutin, bara en rutin.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jesus,trodde aldrig du skulle vara så pigg och alert och redan skrivit SÅ många rader....

2008-02-29 @ 09:30:15
Postat av: Elin & Odin

Åhh, fyfan vad jag garvade åt detta inlägg. Såpass att jag ger mig tillkänna när jag var här och snokade runt.
Känner igen mig så fruktansvärt i det du skriver. Min som blir snart 8 månader och har som över en natt gått från att sova som en tonåring till att nu sova till 06 eller om man har tur 07... :(
Du är så skönt bitter/gnällig (och det är en komplimang)! Ha en skön helg!

2008-02-29 @ 23:00:55
URL: http://odins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0