Tänt vare här

Jag försöker vara glad åt min dotters framsteg men att hon upptäckt sin röst och hur roligt det låter när man skriker är lite jobbigt att tackla klockan 6.30 på morronen, nu menar jag också skriker, i sån falsett att fönsterbyte här hemma börjar bli aktuellt.

Jag sitter för övrigt djupt försjunken i IKEAs köksplaneringsverktyg och ska fixa förslag på nytt kök till mina föräldrar - jag har inte fått några mått ännu så det är lite halabaloo över hela grejen än så länge. Men fan vad roligt det är - in med en köksö ut med några vägghyllor osv, tänk om det var så lätt att renovera själv. Här hemma är det ständigt en kamp, P försöker motarbeta alla mina idéer till förbättring, värst var när han inte ville riva ner halvpanelen i köket för han visste inte vad som var bakom - och hur tar man reda på det - man river ner den! Jag vann.

Hittills har alla projekt startat av mina raseriutbrott och slutat med att P arbetar röven av sig.
1. Arbetsrummet var tidigare fasta garderober - jag blev lite syrak över nåt och gick lös med en kofot.
2. Vi hade skog på tapeterna i sovrummet- jag var gravid i vecka 24 och vaknade på fel sida och rev helt sonika ner skiten, fick sen förvärkar och kunde bara se på när P gjorde resten.
3. Detta projekt är på G - ska skaffa lite dynamit och ställa mig i ladan...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ojdå, ett tips bara vännen inför punkt 3. Dumpa dynamiten och glöm inte att kliva UT ur ladan innan *kahbooomen*

2008-02-25 @ 15:24:59
URL: http://asanil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0