Vuxenpoäng...

...får jag aldrig. Vi skulle handla mat igår men jag totalspjärnade. Det är så trist. Först hittar man ingenting och famlar lite bland hyllorna på burkar med konstigt innehåll sen tar men de 3 saker som stått på listan på kylskåpet i nån månad. Att beräkna hur många påsar som behövs till hela kalaset är en oxå omöjlig ekvation, antingen mulas grejerna ner eller så står man till slut med en tom plastkasse i handen, miljöbov tänker nog grannarna vid bandet brevid. När man till slut kommer hem och måste packa upp skiten har man redan det mesta och har valt helt fel saker. Nu skickade jag P på egen hand och han är skyldig världen vuxenpoäng så till middag blir det väl vita bönor med parmesangrädde - det såg jag att vi redan hade alla ingredienser för. Annars kan jag äta chips igen, det gjorde jag till frukost.

Kommentarer
Postat av: B.

Jag försöker mig på det omöjliga att handla varje måndag efter jobbet. Jag går runt där på ICA Esplanad och försöker finna det goda, det nya & det oväntade.

När jag sedan har betalt och kollar ner i kassen ligger ALLTID där en ost, en mjölk, en falukorvsring och produkter som tillsammans blir chili.

2008-02-04 @ 22:41:55
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Helene Nilsson

vänta bara tills lilla crazy-daisy blir lite äldre och det enda sättet att få lite egen-tid är att åka och handla. Gör man då slag i saken och stor-handlar så är det nästan samma sköna känsla som du tidigare fick i samband med en spa-weekend. Jag lovar att inom 2 år kommer du att slåss om att få åka och storhandla...varje gång... ensam... länge...

2008-02-05 @ 07:51:23
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0