Fåfängans fyrverkerier

Jag ska till Cst på tisdag - för er som inte är i branschen syftar Cst på Centralstationen och inte vilken som helst utan den stora i hufvudstaden. Jag och mamma tar med oss lilla Dissy och åker ner över dagen (mest för att kolla om Moster Syrran har med sig nya kläder till D, hon är stor nu min tjej).

Jag är lite nervös för tågresan, sist jag åkte var jag höggravid och kommer bara ihåg hur j.a jobbigt det var - nu är ju graviditeten på utsidan och hon kan vara nog så jobbig om hon vill. Som tur är känner jag ju all personal så de får väl bytas av som barnvakt - de vågar inte säga nej till "little evil"!

Mitt stora problem är dock - ja alla killar med flickvän en lördagkväll inför utgång, ni har hört det - vad ska jag ha på mig? Nu tampas inte jag med små skitproblem som svart eller rött, sandalett eller pumps osv, det här är allvarligt. Jag måste hitta en outfit som passar -att ha på sig precis hela dagen -att åka tåg bekvämt i, 2ggr - att dölja kräkor hyfsat - att gå på stan en hel dag samt prova kläder i tiny,tiny provhytt!! - att inte vara för varm att bära bebis i bärsjal -att kunna amma lite diskret i.

Där har ni! Jag har det så jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Jasså det blir storstan för flickorna på tisdag... lyxigt värre. Beträffande mina arbetsuppgifter dagtis så utövas inte de så flitigt hemmavid. Men inte tror väl jag att du går om kring och frågar effter biljetten hemma eller?! Å frågar mest hela tiden; kaffe? te? kaffe? te? Nån som vill ha kaffe? Kaffe? Te? (eller är det bara på flyg man säger så?). Tror jag måste åka tåg lite oftare!

2008-01-25 @ 10:40:37
Postat av: Åsa

Kul att ge sig ut i världen. Jag har börjat få min ångest över att resa till storstaden i feb, men vi åker ju bil. Vill Sanna verkligen sitta i bilstolen 4tim ?? Några råd till klädvalen: inte polo av nåt slag, blir lätt varmt! Klänning kan gå med tanke på amning men hello, det är vinter.... Beige tröja, kräkningar syns inte, men hur läcker är man i beige? Byxor är ganska lätt, inget som sitter åt i midjan, jaha, där sprack d ;) Äh, jag ger upp, har ju samma huvudbry själv varje dag..... *kram*

2008-01-25 @ 12:21:39
URL: http://asanil.blogg.se
Postat av: Helene Nilsson

Ja då var det helg igen då och då kan man ju se sig i stjärnorna efter en updatering här. Har ett förslag på nytt namn på bloggen. "vardagsbloggen".

2008-01-26 @ 15:59:34
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0