Moneymaker - sälja diskmaskiner?

Benny hade en idé att jag skulle öppna gårdsfik här ute nu när jag blivit värsta bull-mamman. Det låter faktiskt rätt bra om det inte vore så att jag hinner äta upp det mesta innan nån annan ens få lukta på godsakerna. Fatet från tidigare inlägg hade ett kompisfat som var lika välfyllt men ack, det finns inte mer. Upptäckte att det var lite trångt i kylen och tog på mig uppgiften att fixa det! Själva fatet åt jag inte men nog knastrade en och annan folieform i mungipan.

Sen ser det kanske ut som jag har talang runt ugn och spis men så är inte fallet - jag kan ca 4 recept och de är ohyggligt enkla allihop. Ett av dem är chokladbollar och oftast orkar jag inte ens rulla dem så de blir i grötform med sked ur bunken istället.

Hos oss är det mr tidigare krögare som är mästerkock - det enda negativa är att han är van med serveringsfat och skålar så efter hans middagar finns det disk till förbannelse.
Inte så illa som när drängen Mats skulle laga middag - champinjonsoppa med avokadotoast- han använde 4 olika kastruller, 1 stekpanna, 2 silar, otaliga rörslevar och lyssna här - VINGLAS att få ut avokadon ur skalet (som sen mosades för övrigt). Han blev förvisad till husvagnen på gården i en vecka efter det. Husvagnen stod där även när snön kom och sedan på våren tinade en gigntisk kastrull fram strax brevid - vad han använt den till vet jag inte.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vill du ens veta det ?!
:O

2008-01-22 @ 13:54:54
URL: http://asanil.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Nej, vi ringde anticimex direkt som tog hand om den.

2008-01-22 @ 14:06:14
URL: http://mestommig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0