Skandal - jag är för effektiv

Första veckorna som nybliven mamma hann jag knappt ur sängen förrän det var läggdags igen - jag ammade ner mig till under vikten jag hade när konseptionstillfället inträffade (Benny, det är själva knullningen).

Nu har jag med den här bloggen en villafarelse att jag ska vara lite mer sysselsatt på dagarna så midjemåttet inte ökar lika snabbt som på Dissy (hennes smeknamn är en rolig historia faktiskt, kan berätta den vid tillfälle). Men icke sa den lilla besserwissern Nicke. Jag hinner med marginal baka allt möjligt som bara innehåller 100g margarin, för många dl socker, hackad choklad och nötter.

Min spacetangent har ju som bekant geggat igen och nu när jag har lite kladd i mungipan börjar pusslet falla på plats - P får oförtjänt mycket skit men han får skylla sig själv som luktar surgrogg.

Kommentarer
Postat av: Benny

Konseptionstillfället. Att det skulle ha något med baxning att göra hade jag ingen aning om, så det var bra att du översatte för pojkstackarn från Timrå.

Du tågmamman. Jag har redan skickat din blogg vidare till en annan individ på jobbet. Vi sitter precis i vårt fredagsrus och garvar åt dina historier.

2008-01-11 @ 09:42:45
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0