Skönt med intressanta vänner

Min härliga vän ringde precis och hade hittat hit genom Benny - jag lovade att ge henne ett smeknamn utifall jag skulle börja droppa pinsamma historier (det finns en hel del) så jag kommer att kalla henne Jops-Lina (tror det var det vi kom överens om). Första delen anspelar på min sambos tidigare krog där hon jobbat halva sitt liv och sen har jag tagit bort en bokstav ur hennes namn (jag säger inte vilken) så ni inte förstår vem det är.

Hur som, hon är en av mina underbara. Bara så - underbara! Jag sätter inget substantiv eftersom det finns så många om henne och de flesta är helt enkelt underbara.

Vi lärde känna varandra tack vare P, hon var inte lätt eftersom hon beskyddat honom som en orolig hönsmamma ruvande sina ägg. De har egentligen ett djupare förhållande än vad jag nånsin kommer att få men han har ju en längre tid gett henne lön, referenser och ett STORT antal Gin och Tonic och hon har tillbaks varit den bästa anställda en surkrögare med blå mysbyxor förtjänar, hur han lyckats behålla henne måste bero deras gemensamma intresse av att jobba alldeles för mycket. 

Jag ska inte berätta nåt ohyggligt pinsamt nu utan håller dessa till utpressning och kräver för underhållningens skull att hon ska passa min lilla, jag med en Dry Martini i handen, kan inte tänka mig en roligare scen.

Min ekonomi är ju inte den bästa så eventuellt lägger jag ut en historia på Tradera och säljer till högstbjudande - den som betalar får valuta för pengarna och jag kan nog skicka med en miniatyr av en midsommarstång eller j.a trägårdspinne som den refererats till som bonus.


Välkommen underbara, kul att du vill läsa!

Kommentarer
Postat av: Benny

Benny är spindeln i nätet.
Mohahaha!

2008-01-10 @ 14:27:00
URL: http://svartblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0