Tävling

Tänkte i måndagstristessen utlysa en liten tävling.

När Dissy somnat passade jag på att rensa lite i badrummet och upptäckte min driva av ögonskuggor. Jag har nu rensat bort färger som jag inte ens kan beskriva med gott samvete och sparat det jag i framtiden kanske kommer att använda när jag byter från nerkräkta tröjor till nåt med paljetter.

Min fråga är nu - hur många nyanser har jag sparat?

Vinnaren får som pris att närvara vid min första fylla (jag har inte druckit sen jan 2007) och kanske, bara kanske få ett glas av vinet min älskade P införskaffat till denna högtidsdag. När jag smakat denna kan risken vara stor att jag blir girig och självisk.

image8


Reglerna är: bara en gissning per person och tävlingen avslutas på onsdag kl 12.00. När priset tillfaller kan jag inte bestämt säga. Kanske i början av mars när den stora 30-årsdagen kommer.

Puss och Kram och lycka till.

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Ååå nej, det går inte att skriva ett hemligt meddelande. Nu kommer ju alla att kunna utgå från mitt svar när de gissar. Mitt svar är iallafall 57.

2008-01-14 @ 11:55:47
URL: http://www.taflin.net
Postat av: B

Just ögonskuggor är inte mitt specialområde.
Däremot är jag torsk både på fest och vin.
Känner därför att jag måste ge mig själv chansen att vinna detta ärofyllda pris.

Mitt djupa och oerhört välavvägda svar är: 19.

(Jag hade tänkt svara 9, men eftersom fröken ovan borde vara liiiiite bättre än mig på just ögonskuggor och klämde till med 57 så la jag nonchalant till 10st.)

2008-01-14 @ 15:20:19
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Miss A

Knepigt när det gäller antalet nyanser - skulle likt Benny kunna gissa på nio,
men det är nog nio askar i så fall...
som kan innehålla allt från två till fyra nyanser.
Ett snitt på detta borde hanmna på ...tjugosju
plus en, gillar jämna tal, så tjugoåtta blir mitt svar!

Postat av: Cyklisten

Det här är ju lika lätt som att gissa hur många skruv det finns i ladan. Fyra nyanser av brun... hmmm jag säger 17

2008-01-15 @ 13:59:40
Postat av: Miss Kolibri

Hade det varit skor det handlat om hade jag definitivt svarat 97 par, men denna var lite svårare. Tror dock att 38 nyanser ligger kvar i badrumsskåpet. Hur ska det annars funka att matcha de 40 handväskorna.. ;) ??

2008-01-16 @ 08:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0