Eftersnack

Jag var hos min barnmorska igår på sk efterkontroll (de vill väl kolla att man vet var ungen är nånstans så man inte tappat alla koncept).

Sen diskuterar man förlossningen och hur man upplevde den.

Min barnmorska börjar...  "Men det var ju inge bra det där"  "Vilken bedrift"  "Är det jobbigt att prata om?"  "Sådär ska det inte gå till..."

?????????  Öh, va?

Hur ska det gå till då, hon kom ju ut? Är inte det själva grundtanken?

Ja förvisso låg jag i 17 timmar och det plockades fram sugklocka och till slut stor-skalpellen men det var inte direkt så att jag hade nån annanstans att vara eller bättre förslag själv så på det stora hela var det en rätt lattjo barnafödningsupplevelse, det var ju inte galet alla 17 timmar.

Hur som tyckte hon att jag var en dunderkvinna och vet ni.... det tycker jag med.



Kommentarer
Postat av: gremlins

Skar dom dig i snippan? Du vinner. Jag låg bara i 14 timmar med hemska värkar och fick bristningar utanpå kroppen som syns tydligare än nånsin efter nio år. Men snipperiet höll.

2008-03-08 @ 17:08:15
Postat av: Tågmamman

Nej nej. lillhönan är opaj - det var ur magen hon kom, det är därför jag tycker det var så lätt - i slutet fick ju proffsen göra sitt med ett hejdundrande akutsnitt (lite rim gör allt roligare)

2008-03-08 @ 17:39:33
URL: http://mestommig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0