Reklam för att skaffa smått

Saker man helt plötsligt gör när man har blivit mamma

Pratar bajs - i tid och otid samt med glada tillrop uppmuntrande hyllar alla kroppsljud den lilla gör, allt från släppningar till avgrundsrapar som vilken stammis som helst på Dallan skulle bli grön av avund över.

Visar strutarna - man är så j.a van att ha lökarna hängandes utanför kläderna att ursäkterna har övergått till en enda tomblick "du ser väl att jag är mjölkstinn"

Tittar på repriser - på program man såg senast igår och ändå kommer man inte ihåg ett j.a dugg, blev det blöjbyte eller sov jag med ögonen öppna, jag vet faktiskt inte.

Mental bortkoppling av en kroppsdel - oftast en arm eller ett ben för att gunga babysitters, bilstolar eller annat gungbart så man får liten att sova medan man sysslar med andra saker... typ sover själv.

Trånar efter sött - jag äter allt som innehåller minsta sockergnutta, hade jag inte varit så spruträdd hade jag begärt dropp med sirap i.

Kommentarer
Postat av: Log

Åh herregud, synd att du bor på andra sidan jorden annars skulle vi kunnat göra allt i symbios med varandra. Det där är ju MITT liv.

2008-03-11 @ 14:40:19
URL: http://www.loglady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0