Bröllop

Vi har hela lilla familjen Gigiba spenderat våra uppklädda lekamen på ett bröllop i helgen. Gigiba har vi som samlingsnamn eftersom vi har olika efternamn allihop, förutom lilltrollet som fick heta som far sin pga skrämmande bra imitation.

Det var ett harmoniskt och skapligt internationell vigsel. Det mesta kördes på engelska eftersom gästerna kom från Tyskland, Österrike, Italien, Norge (mindre internationellt kanske) och Dubai. Jag tänkte nationalistisk som jag är göra mitt tal på svenska men när jag stod där trillade allt ut på lite för bred texasdialekt.

Inte nog med att vi fick superb mat hela festen igenom, dagen efter var det brunch med paketöppning. Brudgummens far stod och gjorde äkta italiensk pizza i den vedeldade ugnen på gården. Med det vädret på lördagen och god mat än en gång var det ingen som led.

Kulmen på helgen var dock fantastiska nyheter som fick mig att skutta runt lite kanintossigt på gården i min ensamnhet så tårarna fick glädjerulla ut över Lundes vidder. Jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det, jag visste det!

Kommentarer
Postat av: LogLady

Vad? Vad? Vad? Graviditet?

2008-05-12 @ 12:30:20
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Malin B

Åhhhh, nu blir man nyfiken!

2008-05-12 @ 18:14:10
Postat av: L

Så det var som du trodde, du kanske ska skaffa nytt jobb som sierska...fast detta var väl inte så svårspått!!!

2008-05-13 @ 13:49:56
Postat av: Helene Nilsson

Aha, nu tror jag att jag vet. Det handlar om en graviditet... som nästan har med dig att göra men andå är det inte du som är gravid eller? Ska kanske A och E får ett litet syskon?

2008-05-13 @ 22:04:01
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0