Majonähäs?!

Igår till lunch panerade och stekte P sejfiléer, han tycker väl jag har blivit extra korkad och försöker arbeta upp nån sorts intelligens hos mig för fisk äter vi inte allt för ofta. Till detta kokade han potatis och gjorde fuskremoulad eller gurkmajonäs om ni så vill.

Vid 30 tycker man ju att man kan rätt mycket och blir sällan chockad av ny information men när P berättar att han tillsatt extra senap i majonäsen satt jag som ett gigantiskt frågetecken.
Vadå extra? Det är inte senap i majonäs!
Då såg P ut som ett stort frågetecken och med bestämd min åkte burken fram... av mig... för att bevisa min kulinariska intelligens....

Det är fan senap i majonäs.

Vad ohyggligt lite det känns som jag vet.

Idag läses bara Nationalencyklopedin och Annas Mat.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Haha, nu får jag också känna mig dum. Tror jag måste gå och dubbelkolla på majonnäsburken jag också...

2008-05-18 @ 19:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0