Vem är jag sa du?

Gick på banken idag för att avsluta konton. I kassan (heter det så eller säger man bara disken?... hur som...) stod en vilt främmande.... granne! Det visste jag inte men eftersom bankpersonal tydligen har alldeles för mycket information om ens privatstatus så berättade hon det. Hon visste att jag var relativt nyinflyttad och att vi både bytt tak och målat vårat slott (jaja kåken syns från vägen, men ändå). Hon fastslog oxå att våra barn skulle gå i samma klass i framtiden. Spooky! Är hon granne eller bara en stalker?

Nu ska jag sätta P på vakt innanför ytterdörren med olivurkärnaren - inget skrämmer lantisar så mycket som skogsbönder med obegripliga köksverktyg.

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Det där med grannar är skrämmande. Idag kom jag in till en patient som jag kände igen lite svagt. Det visade sig att hon var min närmasta grannar och frågade hur det var med tjejerna och Pether och bla bla bla... skärry!!!

2008-10-08 @ 22:38:58
URL: http://www.taflin.net
Postat av: LogLady

Även jag har samma problem och nu funderar jag på vad det beror på...? Antingen är det för att jag är så jävla snygg och underbar, eller så är det för att min familj är ökänd här i byn. Förmodligen är det sista alternativet det rätta.

2008-10-09 @ 07:28:30
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Anna E

Jasså du har gått och blivit offentlig person?!

Rätta mig om jag har lite fel nu, men byn är ju inte alltför stor ibland... ;P

2008-10-10 @ 14:04:36
URL: http://hondjavulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0