Fashionistans tår

Jag brukade älska hösten.

Att få uppgradera garderoben och köra den vackra lager på lager-modellen. På regninga dagar klapprade jag omkring i butiker i flådiga skinnstövlar och matchade paraply med handväska eller kanske satt med en kopp te i fönstret i lägenheten och tittade ut över stadens myller. Inredningsnerven bet alltid hårt och kuddar och gardiner byttes till murriga färger och överallt stod tända ljus i vackra former. Nytt till sminkväskan inhandlades och mina sotade ögon hade accent av härliga höstfärger.

Nu...

Jag stapplar omkring ute klädd som en 19-åring som trodde fiskeläger i Norge skulle va en kul grej. Att köra lager på lager är svårt när till och med det tightaste linnet i byrålådan knappt går under den största tunikan. Paraply?! Att hålla i ett sånt och köra barnvagn i storm är stört omöjligt. Byta kuddfodral och gardiner ligger långt ner på priolistan när tvätthögen växer från ett till 22 plagg på en dag. Sminkar mig gör jag - den snortorra näsan behöver maskeras så folk inte tror jag snortar här ute på landet.

Men...

Jag har ju Daisy. Allt annat är så oviktigt och litet.


Kommentarer
Postat av: LogLady

Ja eller hur!!? Känns som att glansdagarna är över, men serru det är de INTE! Jag höll nästan på att förfalla totalt när jag var hemma med sonen, och då var jag bara 20. Men det tog sig till slut där med. Frågan är bara om det kommer sluta lika väl den här gången? Sist jag färgade håret var i...hmmm....juli?

2008-09-30 @ 09:16:52
Postat av: Åsa

Och tänk att man fullkomligt älskar att förfalla ! Nåväl, extrakilon runt midjan är ju bara charmigt.... eller? Mitt barn börjar snart kalla mig för lillaMy, inte för sizen utan frisyren. Jag har fint hår, tror jag, om jag släpper ut det, men slingorna sen maj borde ses över.... Vi ses ju snart Snoorrten !! Puss!

2008-09-30 @ 14:30:04
URL: http://asanil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0