Glad påsk

Denna påskafton kommer att spenderas på tåg med slutdestination G. Det gör mig inte så mycket eftersom jag tycker påsken är relativt överskattad och kan inte riktigt den bibliska mening vi firar - har en svag aning om Jesus, kors och törnekrona har nåt med saken att göra men jag kan vara långt ute på cykeln.

Vi hade en underbar dag igår med korvgrillning, sol och gyttjebad i sällskap av mormor och morfar och det kan jag leva på hela vägen ner till Hamburg om tåget skulle åka vilse.

Det har även börjat trilla in prylar från dagis som vår lilla avkomma har åstadkommit och jag tycker allt är fantastiskt - med erfarenhet av mödrar i vänskapskretsen kommer den fascinationen att avta efter 2056:e teckningen men just nu tycker jag hon är ett fullkomligt geni!

Nu ska här lekas "knack knack" på äggkartongen och sjungas sånger - ja, de lär sig även rätt märkliga saker på dagis, mycket svårt att hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0