Halvtid

En semestervecka har gått och en återstår. 

Jag är märkbart mör i min lekamen men absolut tillfreds i mitt sinne efter de senaste sju dagarna som enbart bestått av njutbara saker.

Vi landade våra kroppar på ett nattåg förra helgen och vaknade i den västra delen av paradiset, hos min syster med familj närmare bestämt. I deras stuga ett tiotal mil från Göteborg har vi haft basstation men utflyktat nästan var dag.

Shopping ala Gällsta, Liseberg, shopping ala Göteborg, shopping ala Alingsås (ser ni nåt östrogenfyllt mönster?) och till min stora förvåning, vattenskidor.

Ja, till och med jag låg i plurret med träplankor på fötterna, ivrigt påhejad och med skräck i blicken inväntades att ett vattenmuskedunder skulle slunga mig framåt och opp ovan ytan. Det gick sådär... Jag måste trots allt gjort nåt rätt för ont i varenda muskel har jag, och det jag minns från forna försök till sportaktiviteter är just värken.

Min favoritdel förutom sällskapet är vad som nästan blivit tradition för oss - kräftfkalas. Ja, med hattar och allt men med den stora skillnaden att vi får sätta tänderna i havskräftor och inte små övervuxna räkor med solbränna. Dock stod även kräftfiske av den mindre sorten på schemat men det lockade mig inte särsklit mycket att se de svarta djuren kräla i burar på botten, särskilt inte när vinden drev på i orkanstyrka. Vi hann sätta oss på ytterligare ett nattåg på väg hem innan de små bestarna skulle ätas (ska i ärlighetens namn tillägga att de inte var så små, inte när de krälade, nyuppfiskade och fullt levande framför mig på bordet. Klorna såg inte så behagliga ut).

Vi vaknade imorse vid 3.30-snåret och klev av i ett regntungt Sundsvall och efter några fler sömntimmar i välbekanta sängar fylldes söndagen av marknadstitt på rekordtid (tror vi spenderade ca 35 minuter bland knallarna) och en sväng till Birsta för att uppfylla den där sista procenten av shoppingnerv som fortfarande darrade.

Nu ska det roliga börja (läs med drypfull ironi) och allt ska tvättas, organiseras och läggas på nåt sorts logiskt ställe. Men först: Vin - jag har ju trots allt en ledig vecka till.

Tack mina kära, Emma och Manda, Moster Inda och Deas, ni gav mig en ljuvlig semestervecka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0