Tågåk bl a

Igår tuffade jag tåg på arslet. 5.08 snablade jag ihop min lekamen i sovställning och åkte till Storstan för utbildning i ämnet ergonomi och kundpsykologi.

Detta innefattar en hel del dårar så när ni nu kliver ombord på mitt tåg känner jag minsann igen er. Vi avhandlade allt från att slåss med innerdörrar till metamfetaministrar (antagligen de ministrar som röker på och beslutar om nedläggning av sjukvård och barnomsorg).

Det var en givande dag och jag kunde nöjd tuffa hem igen vid 18.30-tiden. I mitt förra inlägg märker ni hur bra internet fungerade ombord så jag fördrev tiden genom att irritera mig på min stolsgranne som hela tiden hjälpte mig med goda råd om hur min resa kunde bli bättre, "låna ett par hörlurar, tänd läslampan, ta en kopp te mot nästäppan" osv.

"Sätt dig på de lediga platserna framför..." ville jag tipsa honom om.

Nu ska jag ta hand om min sjuka kickelina som trots snorproduktion över genomsnittet har alltför gott humör och jag befarar en lååång dag i bristande stimulansens tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0