New procedur this year

Det blev nytt år här i bushen oxå. Trots mina försök att smyga upp till sängen från klockan 19 stannade jag året ut med lidande i blicken.



Här är min nuna med perfekt makup och galafrisyr inväntades att gubben ska börja kläcka ur sig nyårsklockorna så jag får packa ner mig i mitt tempel (=sängen).

Lilla partytrollet stannade uppe till 22 och tyckte det mesta var roligt - hon hade fått finklänning av moster och den satt på i hela 20 minuter tills hon upptäckte att den hämmade hennes klättrande i soffan.



Vi åt dock fantastisk mat, entrecote med gratäng men drycken var det sämre med. Kan bero på att jag har vinat sen i måndags. Jaja alla moralkärringar ni kan stanna i era grannypants för jag öppnade EN flaska i måndags som har räckt i tre dagar till två personer plus en rödvinsås och det är fortfarande kvar minst ett glas i flaskan - fylleslag verkar inte vara min grej.

Nu sitter jag här och funderar på vad 2009 ska ge mig - en lottovinst känns helt rätt - ska bara börja spela först.

Puss på er och GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Gott nytt år vännen!

2009-01-01 @ 15:47:46
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Loggy

Tolvslaget är totalt överskattat. Jag kunde lika gärna ha firat mitt tolvslag klockan 20.



Gott nytt år!

2009-01-01 @ 20:01:45
Postat av: Gremlins

Gott nytt år, snygging!

2009-01-01 @ 22:27:52
Postat av: Caroline

Entrecote på Norrländska landsbygden låter inte så dumt det heller.. men knappt en flaska till två + en rödvinssås på tre dagar? Det sätter genast mitt vindrickande i perspektiv..



Kram och gott nytt år!

2009-01-03 @ 18:40:48
URL: http://dahlquistpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0