Manad att outa

Utmanad av den jag saknat mest i bloggsfären när hon antagligen tog ett uppehåll för att hitta sig och sina stortrosor ...


10 Första


Första bästa kompis - Malin, Anna och Therese - vi växlade lite hejsan hoppsan, men Malin bodde på samma gata och en hel del förtroliga samtal hade vi.

Första bil - Aldrig ägt nån...

Första kärlek - Mattias, åh vad jag var kär i honom.

Första husdjur - Fick 2 guldfiskar i studentpresent som blev bjudna på skumpa och dog några dagar senare. Syrran ville köpa en ankunge istället men det fick man inte (tur det!)

Första semester - Mina föräldrar har fantastiskt nog gjort hela Sverige med oss i tält under barndomen, dock vid 10 års ålder åkte vi till England och det är fortfarande en favoritsemester.

Första jobb - Sommarstädade på Vårdcentralen Centrum.

Första köpta skiva - Flashdance, singel med Irene Cara.

Första piercing - Uppe i örat dagen innan jag fyllde 21. (nu skrattar min mamma... orkar inte förklara)

Första konsert - Mora Träsk, fick deras autograf på min födelsedag, Fränt!!

8 senaste


Senaste alkoholdrycken - Rött vin, Copertino i lördags

Senaste bilfärd - Till city och öppna förskolan imorse kl 8.45

Senaste filmen du såg - Fan vad tråkigt men här snurrar Teletubbies jämt!!!

Senast ringda telefonsamtal - Ingela-Pingela, man hör ju på namnet att man måste ringa lite då och då...

Senaste bubbelbadet - Har inte gjort mg ren sen 2006...

Senast spelade CD-skiva - Än en gång tragiskt men D fick en barnskiva av moster som hon spelar varje vaken minut, annars har vi Ipod.

Senaste gången du grät - När en kvinna fick fyrlingar på "förlossningskliniken", vet ej om jag var glad eller bestört.

Senaste måltiden - Just nu käkar jag fullkornscouscous med grönsaker, tonfisk och massor av sambal.

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Ja, typ.

Blivit arresterad - Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet - Faktiskt.

Fastnat med blicken i någons urringning - Jag älskar bröst.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej det är inte min stil.

Busringt till någon - Gillar egentligen inte att prata i telefon så mycket, driver hellre med folk öga mot öga.

7 saker du har på dig

1. Benvita tights
2. Svart bomullslinne
3. Vit kofta
4. Randiga strumpor
6. Svarta trosor
7. Glasögon

6 saker du har gjort idag

1. Imse vimse spindel (kanske 80 ggr)
2. Käkat nyttig frukost (känns bra!)
3. Interagerat med andra tråkiga föräldrar på öppna förskolan
4. Druckit 4 koppar kaffe
5. Prommat i drivsnö i 45 minuter
6. Hämtat posten

5 favoritsaker utan rangordning

1. Daisy-Boo
2. Glamskokartongen
3. Sova
4. Tv
5. Vänskap

4 personer du kan berätta allt för

Mamma
Syrran
Åsa
Ingela (men om hon vill höra allt mitt skitsnack vet jag inte, de andra har inget val)

3 val

Blått eller rött? Rött

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Måste ju välja choklad nu i GI-zonen trots att en påse vinägerchips ropar på mig varenda j.a dag.

2 saker att göra innan du dör

1. Vara med i en dokusåpa (tänkte mig "Bonden hittade frun"...)
2. Göra min del för en rättvisare och miljövänligare värld

1 sak du ångrar

Att jag inte tagit körkort

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Åsa
för hon har barn på dagis och all tid i världen,

Helene för hon ska gifta sig och behöver nog en paus med lite rannsakning,

Anna för hon är så ljuvlig

och Ingela den pingelan, min bebis svärmor

Kommentarer
Postat av: Anna

Körkort är väl aldrig försent!!

Jag antar din utmaning, ska bara fixa middag och lite annat först. Sen kanske så... ;)

2009-01-26 @ 18:19:52
URL: http://detverkligalivet.blogg.se/
Postat av: Anna

done

2009-01-28 @ 16:12:32
URL: http://detverkligalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0