Melankolisk

Idag känner jag precis så. Visste inte riktigt vad det betydde så jag slog upp det i SAOL och där står: Melankoli - svårmod, tungsinthet. Den förklaring hjälpte lite så nu sitter jag här i/med(?) svårmod och tungsinthet.

Jag tror att det är en rad detaljer som i kombination ger mig detta tillstånd. Jag känner mig vuxen (på det inte så smickrande sättet utan rutintråkiga sättet), aningen fastlåst i mitt jobb just nu och saknar helt enkelt min dotter.

Med vädret som växlar utanför är det inte lättare att rycka upp sig. Trots att det borde göra mina dagliga sysslor enklare utan soltörstande funderar jag mer på alla begränsningar det innebär för familjen att ha ljvliga lekdagar i det gröna och jag känner mig genuint ledsen för deras skull.

hmm - melankoli - ja så är det nog...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men jag måste då bara skicka massor av kramar & pussar!!! Piggare det upp eller blev du bara blöt av mina pyssar? Vi måste måste måste leka snart! Sanna vill ju att Dissan ska komma på kalas snart, men ingen vet när ;) typ v 32....

2009-07-24 @ 13:02:03
URL: http://asanil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0