On the sunny side of.... everything.

Jag har haft en fantastisk vecka. För er som suttit i isolering på kåken kan jag berätta att medelhavet tittade förbi med ett högtryck och Gatufesten kom äntligen till stan (det sista var drypande ironi). Det är ju trevligt med evenemang men när man inte har friheten att göra som man vill hela tiden får man gnälla.

Min syster med familj har förärat oss besök och syrran knäckte en flarra rosé i huvudet på mig på Tisdagkväll och gjorde mig lika oduglig som Bonden efter personalfesten morgon efter. Tur i oturen åkte västkustarna hem vid samma tid så jag kunde ligga och rena min besudlade alkoholsjäl och skämmas som en hund.

Dock har jag stora bekymmer med garderoben dessa heta dagar. Jag äger inte ett par shorts (de är djävulens påfund) och den dominerande färgen bland plaggen är svart. Min mor skrattar sig blå av att se min outfits som hon på nåt sätt påstår härrör från inuiternas butiker. En stund i solen fick min hud och det innebär nu overkligt märkliga solränder på låren där jag knövlade upp min långbyxor. Jag kan inte vinna mot detta väder.

Nu ska jag sura en stund över att jag inte orkade se Jerry Williams igår.

Kommentarer
Postat av: Anna

why shorts?

i vår ålder är det helt legalt att spexa omkring i farmor - maxi - trosor.... det är ju ändå ingen som tittar... ;P

2009-07-05 @ 15:26:34
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Postat av: Tågmamman

Mina lår är inte tillräckligt dresserade för att uppföra sig i shorts - har aldrig varit, kommer aldrig att bli.

2009-07-05 @ 19:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0